„Light as a service” – nowatorskie podejście do oświetlenia
Nowatorska usługa „light as a service” zaproponowana przez firmę Philips proponuje podejście do instalacji świetlnych, które pozytywnie wpływa na środowisko, jak i na budżet konsumentów.
Wyzwanie
Dotychczas instalacja oświetlenia przez firmy wymagała kosztownych inwestycji i planowania. Jednak, Philips stworzył usługę light as a service, która nawiązuje do gospodarki obiegu zamkniętego. Philips instaluje, utrzymuje i zarządza oświetleniem, co ogranicza wydatki i inwestycje klientów.
Powiązane ze strategią firmy
Philips jest międzynarodową firmą, która zajmuje się między innymi oświetleniem i innowacyjnym podejściem do niego. W związku z tym Philips stworzył usługę light as a service, która wychodzi naprzeciw współczesnych konsumentów ograniczając koszty i negatywne skutki dla środowiska.
Opis dobrej praktyki
Usługa light as a service jest wykorzystywana przez firmę Philips z myślą o klientach (wielkopowierzchniowych firmach lub fabrykach), którym bliskie są założenia zrównoważonego rozwoju. Model usługi light as a service (LaaS) pozwala na modernizację i wdrażanie systemu oświetleniowego na koszt producenta i płacenie za korzystanie z infrastruktury na zasadach abonamentu. Dzięki temu firmy otrzymują usługę i nie muszą przejmować się dodatkowymi kosztami utrzymania.
Efekty dobrej praktyki
Usługa light as a service umożliwia ograniczenie zużycia energii, jak i zmniejsza wydatki firm i klientów na światło. Inteligentne systemy kontroli pozwalają na skuteczne zarządzanie oświetlenie, co redukuje zużycia energii aż o 80%. Ponadto, skutkuje to niższymi wydatkami na oświetlenie: według raportów firmy Philips dzięki usłudze konsumenci mogą zapłacić aż 60% mniej za oświetlenie.