Eco Aware, zrównoważone materiały w LPP
Metka Eco Aware towarzyszy produktom, które m.in. posiadają bardziej przyjazny środowisku skład.
![](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2022/01/lppsa-srodowisko-standard-eco-aware-materialy1-k.jpg)
Wyzwanie
W przypadku branży odzieżowej, z punktu widzenia globalnych wyzwań środowiskowych, jednym z kluczowych etapów przygotowania kolekcji pozostaje sposób pozyskiwania surowców. Dążymy do tego aby materiały zastosowane w kolekcjach LPP posiadały certyfikat niezależnej organizacji albo były kupowane od dostawcy, który jest właścicielem technologii przyjaznych środowisku.
Powiązane ze strategią firmy
Eco Aware ma swoje korzenie w pierwszej strategii zrównoważonego rozwoju LPP i pierwotnie dotyczyło wybranych działań z zakresu zielonej agendy, w szczególności przy projektowaniu kolekcji. Od 2019 roku konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet” w zakresie produkcji przyjaznej środowisku, bezpieczeństwa chemicznego produkcji, eliminacji opakowań niepodlegających obiegowi zamkniętemu oraz ekologicznych rozwiązań w budynkach Centrali i sieci sprzedaży.
Opis dobrej praktyki
Efekty dobrej praktyki
Modele spełniające wymogi Eco Aware oferują wszystkie nasze marki: Reserved, Cropp, Mohito, House i Sinsay, w których kolekcje bardziej przyjazne środowisku stanowiły w 2020/2021 roku już 18,6%. Przy tym we flagowej marce Reserved już co trzecia sztuka odzieży (32,4%) oznakowana była metką Eco Aware, natomiast w Mohito była to co piąta sztuka odzieży (20,8%).
![12. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/12.png)
![13. Działania w dziedzinie klimatu](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/13.png)