Projekt Gigaton – Walmart
Projekt Gigaton skupia się na zaangażowaniu dostawców w działania na rzecz klimatu. Poprzez ten projekt, Walmart planuje ograniczyć emisje o wartości 1 gigatony gazów cieplarnianych z globalnego łańcucha wartości do roku 2030. Firma prowadzi również specjalną stronę internetową, na której przedstawia dostawców, którzy przyłączyli się do Projektu Gigaton i prezentują swoje wyniki.
Wyzwanie
Ponieważ większość emisji w sektorze detalicznym występuje w łańcuchach dostaw produktów, a nie w sklepach i centrach dystrybucji, Walmart stworzył Projekt Gigaton. To inicjatywa, która ma na celu zaangażowanie dostawców wraz z organizacjami pozarządowymi i innymi interesariuszami w działania na rzecz klimatu. Poprzez Project Gigaton firma stara się uniknąć miliarda ton metrycznych (gigaton) gazów cieplarnianych z globalnego łańcucha wartości do 2030 r.
Opis dobrej praktyki
Projekt Gigaton skupia się na zaangażowaniu dostawców w działania na rzecz klimatu. Poprzez ten projekt, Walmart planuje ograniczyć emisje o wartości 1 gigatony gazów cieplarnianych z globalnego łańcucha wartości do roku 2030.
Uczestnictwo w programie zakłada ustanowienie celów redukcyjnych w co najmniej jednym z pięciu kluczowych obszarów: Energia, Odpady, Opakowania, Przyroda lub Użytkowanie produktu. Cele te muszą być zgodne z metodyką SMART, czyli: konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i ograniczone w czasie
Walmart wspiera dostawców, którzy zdecydują się włączyć w inicjatywę poprzez przykładowe cele dla każdego obszaru oraz praktyczne przewodniki o tym, jak planować cele redukcji w każdym z pięciu obszarów oraz w jaki sposób raportować emisje. W ramach Project Gigaton, Walmart zachęca do redukcji zbędnych opakowań, optymalizacji materiałów opakowaniowych oraz zwiększenie ich ponownego wykorzystania i recyklingu. Firma udostępnia materiały i narzędzia, które mają wspomóc dostawców, m.in. w wyznaczaniu i monitorowaniu celów czy zrównoważonym zaopatrzeniu.