Jakość z Natury Carrefour
Gama produktów „Jakość z Natury Carrefour” została opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami.
Opis dobrej praktyki
PRODUKTY „JAKOŚĆ Z NATURY CARREFOUR”
JAKOŚĆ POCHODZĄCA Z NATURY
Polski klient coraz częściej poszukuje produktów żywnościowych o wysokich walorach smakowych, produkowanych z poszanowaniem środowiska naturalnego, dlatego Carrefour pragnie zapewnić mu jak największy asortyment tego typu. Sieć chce, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do produktów najwyższej jakości, pochodzących z wielu regionów Polski i Europy, wytwarzanych przez specjalnie wyselekcjonowanych producentów w tradycyjny sposób i z poszanowaniem dla środowiska naturalnego.
POWIĄZANIE ZE STRATEGIĄ
Współpraca z polskimi producentami przy projekcie „Jakość z Natury Carrefour” jest elementem strategii Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie w Carrefour Polska. Carrefour planuje stale zwiększać asortyment produktów oznaczonych znakiem „Jakość z Natury Carrefour” oraz prowadzić działania edukacyjne skierowane zarówno do klientów, jak i dostawców. Warto podkreślić, że zanim produkty oznaczone zostaną znakiem „Jakość z Natury Carrefour”, przechodzą szereg testów jakościowych i badań. Carrefour jest jedyną w Polsce siecią handlową oferującą takie produkty.
WSPÓŁPRACA NA RZECZ JAKOŚCI
Gama produktów „Jakość z Natury Carrefour” została opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami. Tworzą ją wyłącznie produkty najwyższej jakości, których proces produkcji identyfikowalny jest „od pola do talerza”. Źródłem popularności tych produktów jest wieloletnia współpraca z dostawcami. Dostarczają oni do sklepów Carrefour produkty pochodzące z ekologicznie czystych terenów, wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, troszcząc się o dobrostan roślin i zwierząt. Produkcja wszystkich produktów z logo „Jakość z Natury Carrefour” odbywa się z wykorzystaniem metod rolnictwa zrównoważonego, uwzględniających dobro przyszłych pokoleń. W polskiej ofercie „Jakość z Natury Carrefour” znajdują się: jabłka, gruszki, twaróg, masło, miód, pyłek kwiatowy, ziemniaki, cebula, marchew, pomidory malinowe, kurczak z chowu wybiegowego, sok tłoczony z jabłek, pstrąg świeży i wędzony, a także importowana z Hiszpanii szynka serrano i łosoś pochodzący z Norwegii.
REZULTATY I EFEKTY
W ostatnich latach Carrefour wykonał ogromną pracę, aby znaleźć partnerów, którzy sprostaliby wysokim wymaganiom produkcji „Jakość z Natury Carrefour” i dostarczali do sklepów sieci nowe produkty. Firma wysoko ceni współpracę z zaangażowanymi producentami. Gwarancją pełnej identyfikowalności oraz wysokiej jakości produktów z linii „Jakość z Natury Carrefour” są zeszyty specyfikacji, do których muszą się stosować wszyscy dostawcy Carrefour oraz szczegółowe kontrole na każdym etapie produkcji. Carrefour weryfikuje nie tylko sam produkt, ale także warunki w jakich powstał – dba o dobrostan zwierząt, kontroluje odpady i zużycie wody, a także użycie nawozów sztucznych oraz środków fitosanitarnych z zachowaniem okresów karencji. Uprawy i hodowle znajdują się w rejonach wolnych od przemysłu i realizowane są zgodnie z zasadami integrowanej produkcji.
Obecnie Carrefour w ofercie „Jakość z Natury” posiada 18 typów produktów, 80 artykułów. Firma współpracuje z 15 dostawcami oraz 60 producentami i właścicielami gospodarstw.
WYZWANIA
Celem realizowania projektu „Jakość z Natury” było podniesienie jakości produktów świeżych dzięki współpracy z partnerami. Carrefour pragnie zaproponować klientom produkty zdrowe, smaczne i wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Produkty, które znajdą się w tej ekskluzywnej grupie, mają charakteryzować się dobrym smakiem i autentycznością oraz najwyższą jakością. Producenci muszą troszczyć się o środowisko oraz przestrzegać zasad zrównoważonego rolnictwa i dbać o dobrostan zwierząt. Współpraca z nimi ma opierać się na długoletnim zaangażowaniu i zaufaniu. Partnerzy Carrefour powinni charakteryzować się otwartością umysłu, szczególną wrażliwością na smak i jakość. Wyzwaniem było znalezienie rolników i hodowców, którzy spełniają te kryteria i ustalenie z nimi satysfakcjonujących zasad współpracy. Dodatkową kwestią są wyzwania wynikające z klimatu i warunków pogodowych, które bywają niesprzyjające dla rolników i ich upraw.
KORZYŚCI DLA FIRMY I INTERESARIUSZY
Produkty z logo „Jakość z Natury Carrefour” to efekt długoletniej współpracy z partnerami i produkty, które wyróżniają się smakiem i najwyższą jakością, wytworzone są z poszanowaniem środowiska naturalnego i dobrostanu zwierząt. Cykl życia tych produktów może być prześledzony „od pola do talerza”. Są one bezpieczne dzięki regularnym badaniom gleby, wody i samych produktów – sprawdzane są pod kątem nadużywania środków chemicznych, GMO czy przemysłowych metod hodowli. Carrefour stara się, aby produkty te były dostępne dla klientów w przystępnej cenie– tym samym pragnie sprostać ich oczekiwaniom dotyczących asortymentu najwyższej jakości. Równocześnie, dzięki rozszerzaniu tej gamy produktów, następuje podnoszenie świadomości wśród klientów odnośnie zdrowego odżywiania oraz zasad rozważnego wyboru produktów.