DOBRE PRAKTYKI

SENS – Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest dodatkowym sposobem informowania konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania.

Opis dobrej praktyki

SENS – UPROSZCZONY SYSTEM ZNAKOWANIA WARTOŚCIĄ ODŻYWCZĄ

SENS MA SENS

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) jest nowym, dodatkowym sposobem informowania konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Jego celem jest pomoc konsumentom w zakresie tworzenia zdrowej, zbilansowanej diety. Zgodnie z systemem artykuły spożywcze podzielone są na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

 

C1      C2      C3      C4

 

Produkty oznakowane systemem SENS pojawią się we wszystkich sklepach sieci Carrefour już jesienią. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury. Sieć jest jednak otwarta na współpracę z innymi podmiotami działającymi na rynku spożywczym. System SENS jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.

REZULTATY I EFEKTY

Najważniejszą zaletą płynącą ze stosowania systemu SENS jest fakt, że ułatwia konsumentom dbanie o zdrowie. Przede wszystkim umożliwia lepsze zrozumienie wiadomości żywieniowych umieszczonych na produktach oraz w przystępny sposób dostarcza informacji o ich wartościach odżywczych. Pozwala to przyspieszyć świadomy wybór produktów i właściwe zbilansować dietę.

SENS jest systemem intuicyjnym, nie zawiera skomplikowanej numeracji, jego przystępna grafika umieszczona jest z przodu opakowania. SENS ułatwia klientom dokonywanie świadomych wyborów przy półkach sklepowych. Szczególną cecha systemu jest fakt, że nie wyklucza on żadnego produktu. Każdy artykuł spożywczy można spożywać i pełni on istotną rolę w naszym odżywianiu, należy jednak pamiętać o częstotliwości spożycia oraz o wielkości porcji.

ZAPROSZENIE DLA FIRM – WSPÓŁPRACA

SENS jest dobrowolną inicjatywą Grupy Carrefour, a Polska jest pierwszym krajem, w którym zastosowane zostanie takie znakowanie. System powstał w oparciu o współpracę Grupy Carrefour z przedstawicielami świata nauki we Francji, a pozytywne opinie wydały również jednostki badawcze i naukowe w Polsce.

Od jesieni 2017 w polskich sklepach sieci Carrefour będzie można znaleźć produkty marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury oznaczonych według systemu SENS. Sieć jest otwarta na współpracę z innymi podmiotami działającymi na rynku spożywczym w Polsce, dlatego w przypadku zainteresowania innych producentów chętnie podejmiemy rozmowy na temat ewentualnej współpracy.

 

3. Dobre zdrowie i jakość życia
17. Partnerstwa na rzecz celów
BRANŻA: Spożywcza
ORGANIZACJA: Carrefour
WRÓĆ DO BAZY WIEDZY