Climate Right
Firma jest jednym z głównych inicjatorów programu „Climate Right” (po szwedzku „Klimaträtt”). Celem programu jest wzmacnianie powszechnej świadomości tego, jak zmiany nawyków przekładają się na stan środowiska naturalnego.
![](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/Foto13.jpg)
Opis dobrej praktyki
ICA, szwedzka sieć sklepów spożywczych, zachęca i wspiera swoich klientów w życiu w zdrowiu i „w zgodzie z klimatem”. Firma jest jednym z głównych inicjatorów programu „Climate Right” (po szwedzku „Klimaträtt”). Celem programu jest wzmacnianie powszechnej świadomości tego, jak zmiany nawyków przekładają się na stan środowiska naturalnego. Pierwszy etap projektu przeprowadzono na jednym z osiedli w Uppsali.
Specjalna aplikacja na smartfony pokazywała, jak codzienne wybory – żywności, środków transportu, noclegów i konsumpcji innych dóbr – oddziałują na klimat. Aplikacja automatycznie zbierała dane i analizowała aktywność użytkownika, na podstawie m.in. historii płatności kartami, danych zapisanych na kartach miejskich czy odczytów zużycia mediów. Uczestnicy projektu przez 6 miesięcy, dzięki świadomym wyborom, zmniejszyli swój ślad węglowy o 31%, nie odczuwając przy tym żadnego poświęcenia.
ICA uczy także świadomego gotowania i niemarnowania żywności. Zamieszczane na stronie internetowej firmy przepisy bazują na lokalnych produktów, są dopasowane do pory roku, zachęcają do wykorzystania pozostałości posiłków w kolejnych daniach.
![13. Działania w dziedzinie klimatu](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/13.png)