DOBRE PRAKTYKI

Climate Right

Firma jest jednym z głównych inicjatorów programu „Climate Right” (po szwedzku „Klimaträtt”). Celem programu jest wzmacnianie powszechnej świadomości tego, jak zmiany nawyków przekładają się na stan środowiska naturalnego.

Opis dobrej praktyki

ICA, szwedzka sieć sklepów spożywczych, zachęca i wspiera swoich klientów w życiu w zdrowiu i „w zgodzie z klimatem”. Firma jest jednym z głównych inicjatorów programu „Climate Right” (po szwedzku „Klimaträtt”). Celem programu jest wzmacnianie powszechnej świadomości tego, jak zmiany nawyków przekładają się na stan środowiska naturalnego. Pierwszy etap projektu przeprowadzono na jednym z osiedli w Uppsali.

Specjalna aplikacja na smartfony pokazywała, jak codzienne wybory – żywności, środków transportu, noclegów i konsumpcji innych dóbr – oddziałują na klimat. Aplikacja automatycznie zbierała dane i analizowała aktywność użytkownika, na podstawie m.in. historii płatności kartami, danych zapisanych na kartach miejskich czy odczytów zużycia mediów. Uczestnicy projektu przez 6 miesięcy, dzięki świadomym wyborom, zmniejszyli swój ślad węglowy o 31%, nie odczuwając przy tym żadnego poświęcenia.

ICA uczy także świadomego gotowania i niemarnowania żywności. Zamieszczane na stronie internetowej firmy przepisy bazują na lokalnych produktów, są dopasowane do pory roku, zachęcają do wykorzystania pozostałości posiłków w kolejnych daniach.

 

13. Działania w dziedzinie klimatu
BRANŻA: spożywcza
ORGANIZACJA: ICA
WRÓĆ DO BAZY WIEDZY