Garden to Mouth
Firma Malawi Mangoes prowadzi biznes angażujący i aktywizujący lokalną społeczność, pokazując jak można stworzyć 1000 miejsc pracy i zakład produkcyjny w kraju, gdzie stałe zatrudnienie ma mniej niż 15% populacji.
Opis dobrej praktyki
W Malawi panują doskonałe warunki do uprawy owoców tropikalnych, jednak rolnicy z tego kraju napotykają ogromne bariery w eksporcie. Firma Malawi Mangoes prowadzi biznes angażujący i aktywizujący lokalną społeczność, pokazując jak można stworzyć 1000 miejsc pracy i zakład produkcyjny w kraju, gdzie stałe zatrudnienie ma mniej niż 15% populacji.
Garden to Mouth (G2M) to inicjatywa Malawi Mangoes kierowana do pracowników firmy. Jej celem jest wyeliminowanie „ukrytego głodu” poprzez edukację rolników na temat rolnictwa uwzględniającego zmiany klimatyczne i wsparcie lokalnych rolników w generowaniu dochodów.
Eksperci z Malawi Mangoes i organizacji partnerskiej testowali różnorodne kombinacje i proporcje warzyw oraz owoców na 1 ha, aby plony zapewniły posiłki zawierające 70% zalecanego dziennego spożycia. Wypracowaniu metody maksymalizującej potencjał „ekonomiczno-odżywczy” służyły prowadzone przez rok badania. Malawi Mangoes zachęca pracowników do tworzenia takich samowystarczalnych działek, dających kontrolę nad dobrobytem swoim i swoich rodzin. Wskazuje jednocześnie, jak planować uprawę, by była ona tania, a jednocześnie zapewniała zróżnicowaną, bogatą w różnorodne witaminy i białko roślinne dietę.