DOBRE PRAKTYKI

Myślimy „na okrągło”: kampania Przyda się!

Ikea wprowadza inicjatywę opartą na założenia gospodarki obiegu zamkniętego i zachęca klientów do „dbania, naprawiania i przerabiania”.

Wyzwanie

Kampania Ikei o nazwie Myślimy “na okrągło” usiłuje zmierzyć się nawykami nadmiernej konsumpcji, które prowadzą do wyzysku surowców i niosą za sobą coraz bardziej dotkliwe skutki klimatyczne. 

Powiązane ze strategią firmy

Ikea to międzynarodowa firma zajmująca się wyposażeniem wnętrz i meblami. Firma dąży do zostania w 100% “cyrkularną” do 2030, a promując kampanię Myślimy “na okrągło” Ikea zachęca klientów do naprawy swoich sprzętów właśnie w sklepach Ikei oraz kreuje pozytywny wizerunek wśród coraz szerszej grupy klientów, dla których kwestie środowiskowe mają dużą wagę. 

Opis dobrej praktyki

Inicjatywa Myślimy “na okrągło”  oparta jest na założeniach gospodarki obiegu zamkniętego, nazwanej przez firmę Circular Ikea, które pozwalają ograniczyć ilość surowców wymaganych do produkcji, wydłużyć żywotność produktów i zredukować ilość produkowanych odpadów. Ikea promuje hasła: zadbaj, napraw, przerób, które mają pokazać klientom jak mogą w sposób bardziej zrównoważony obchodzić się z meblami. W ramach inicjatywy Ikea zachęca klientów do mniej linearnego myślenia o swoich meblach i innych elementach wyposażenia wnętrza. 

 

Efekty dobrej praktyki

Rozpowszechniając model gospodarki obiegu zamkniętego Ikea chce być w 100% “zamkniętą” firmą do 2030. Żeby osiągnąć ten cel istotne działania w ramach Circular Ikea są konieczne do znacznego zredukowania wykorzystywanych surowców i materiałów. Ponadto, Ikea wierze, iż wprowadzanie założeń obiegu zamkniętego może zwiększyć ilość miejsc pracy oferowanych przez spółkę 

9. Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
12. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13. Działania w dziedzinie klimatu
BRANŻA: Przemysłu drzewnego, meblowa, papiernicza Budowlana i nieruchomości Handlowa Ochrona środowiska Tekstylna Usługowa
ORGANIZACJA: IKEA
WRÓĆ DO BAZY WIEDZY