DOBRE PRAKTYKI

Transformacja Żywieniowa i Kampania Act For Food

Żywność lepszej jakości prowadzi do lepszego świata i szczęśliwszych ludzi

Wyzwanie

Carrefour ma ambicję stać się światowym liderem w zakresie zmiany żywienia dla wszystkich. Dlatego w ramach swojej strategii transformacji żywieniowej wprowadził Act For Food, ogólnoświatowy program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. Carrefour chce oferować klientom zdrowsze produkty, wytwarzane z poszanowaniem środowiska naturalnego, produkty z gwarancją identyfikowalności, a także certyfikowane produkty w przystępnej cenie.Firma pragnie zagwarantować swoim klientom stały dostęp do świeżych warzyw i owoców od zaufanych i lokalnych dostawców, a także certyfikowanych bio produktów w przystępnych cenach. Carrefour chce demokratyzować zdrową i dobrej jakości żywność dla wszystkich. To podejście jest elementem szerokiej strategii „Carrefour 2022”, która ogłoszona została przez Grupę Carrefour w styczniu 2018 roku.

Powiązane ze strategią firmy

Firma pragnie zagwarantować swoim klientom stały dostęp do świeżych warzyw i owoców od zaufanych i lokalnych dostawców, a także certyfikowanych bio produktów w przystępnych cenach. Carrefour chce demokratyzować zdrową i dobrej jakości żywność dla wszystkich. To podejście jest elementem szerokiej strategii „Carrefour 2022”, która ogłoszona została przez Grupę Carrefour w styczniu 2018 roku.Carrefour chce oferować klientom zdrowsze produkty, wytwarzane z poszanowaniem dla środowiska, produkty z gwarancją identyfikalności i w przystępnej cenie. Realizacja kampanii Act For Food pozwala dotrzeć do klientów z informacją, jakie konkretne działania w tym obszarze podejmuje sieć.
Kampania zachęca też klientów do zdrowszego jedzenia oraz motywuje i wspomaga producentów, aby dostarczali na rynek produkty wysokiej jakości.

Opis dobrej praktyki

Act For Food przekłada się na szereg konkretnych działań prowadzonych we wszystkich krajach, w których obecny jest Carrefour, podejmowanych w celu poprawy jakości produktów dostępnych w sklepach sieci. W 2018 r. działania w ramach Act For Food w Polsce obejmowały komunikację 8 inicjatyw – konkretów, które realizuje sieć. Były to m.in.: produkty Carrefour BIO w lepszej cenie, deklaracja wycofania jajek z chowu klatkowego do 2025 roku czy rozszerzanie oferty „Jakość z Natury”, czyli gamy produktów świeżych, tradycyjnych, pochodzących z czystych ekologicznie terenów i charakteryzują się pełną identyfikalnością „od pola do talerza”, a powstają z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Carrefour kontynuuje działania w ramach kampanii i wprowadza kolejne konkrety do realizacji.

Efekty dobrej praktyki

Carrefour chce oferować klientom zdrowsze produkty, wytwarzane z poszanowaniem dla środowiska, produkty z gwarancją identyfikalności i w przystępnej cenie. Realizacja kampanii Act For Food pozwala dotrzeć do klientów z informacją, jakie konkretne działania w tym obszarze podejmuje sieć.
Kampania zachęca też klientów do zdrowszego jedzenia oraz motywuje i wspomaga producentów, aby dostarczali na rynek produkty wysokiej jakości.

2. Zero głodu
3. Dobre zdrowie i jakość życia
12. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
14. Życie pod wodą
15. Życie na lądzie
BRANŻA: Spożywcza
ORGANIZACJA: Carrefour
WRÓĆ DO BAZY WIEDZY