Velux: strategia zrównoważonego rozwoju
Velux wprowadza nową strategię klimatyczną i dąży do neutralności węglowej przed 2030 rokiem.
![](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2021/04/Screenshot-2021-06-08-at-13.35.50.png)
Wyzwanie
Wylesianie to proces zmniejszania udziału terenów leśnych w ogólnej powierzchni danego obszaru, który następuje wskutek antropopresji wynikającej z nadmiernego wykorzystywania lasów i ich zasobów oraz zanieczyszczenia środowiska. Produkcja okien z drewna przyczynia się do zjawiska wylesiania, i dlatego zaangażowanie firm takich jak Velux w działania pro-środowiskowe obnażone jest ogromną wartością.
Powiązane ze strategią firmy
Wychodząc na przeciw klientom, dla których temat zrównoważonego rozwoju jest bliski, Velux zaangażował się w działania na rzecz klimatu i środowiska. Do 2030 roku firma zobowiązała się zmniejszyć o połowę emisji CO2 związanych ze swoimi produktami i stworzenie opakowań w 100% nadających się do recyklingu.
Opis dobrej praktyki
W 2020 Velux wprowadził strategię klimatyczną o nazwie “It’s our nature”. Firma ogłosiła, że do 2030 roku dąży do neutralności węglowej, co wymaga istotnego obniżenia śladu węglowego.
Velux zaangażował się w rekultywację i ochronę lasów oraz zadeklarował, iż drewno pozyskiwane do produkcji okien dachowych nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko i bioróżnorodność.
Efekty dobrej praktyki
Strategia klimatyczna firmy Velux jest wciąż bardzo nową inicjatywą, lecz już w 2019 roku 99.6% drewna używanego do produkcji okien dachowych pochodziło z lasów certyfikowanych w zakresie zrównoważonego rozwoju.
![9. Innowacyjność, przemysł, infrastruktura](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/9.png)
![12. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/12.png)
![13. Działania w dziedzinie klimatu](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/13.png)
![15. Życie na lądzie](https://kampania17celow.pl/wp-content/uploads/2018/04/15.png)