Sustainability Index
Sustainability Index wspiera dostawców produktów i usług do Walmart i pozwala amerykańskiemu potentatowi oferować klientom jeszcze bardziej zrównoważone produkty.
Opis dobrej praktyki
Walmart, wspólnie z The Sustainability Consortium (TSC), opracował w 2009 roku Sustainability Index. Narzędzie wspierające dostawców produktów i usług do Walmart pozwala amerykańskiemu potentatowi oferować klientom jeszcze bardziej zrównoważone produkty. Sustainability Index pokrywa obecnie ponad 700 kategorii produktów oferowanych w USA oraz na 6 innych rynkach.
Wprowadzając Sustainability Index, Walmart zyskał m.in. możliwość poprawy aspektów zrównoważonego rozwoju powiązanych z produktami szczególnie lubianymi przez klientów. Komponenty zrównoważonego rozwoju przyczyniły się do obniżenia kosztów, poprawy jakości i umocnienia zaufania klientów.
Poprzez specjalnie stworzoną platformę dla dostawców Walmart zbiera informacje o wpływie łańcucha dostaw na zrównoważony rozwój firmy. Sieć zachęca ponadto dostawców do projektowania produktów o dożywotniej trwałości, motywuje i angażuje ich w procesy optymalizowania opakowań oraz większego wykorzystywania materiałów z recyklingu.
Sustainability Index to także konkretne, wymierne rezultaty – na czele z redukcją 18 mln ton gazu cieplarnianego w ramach całego łańcucha dostaw do końca 2015 r.