Zoa rental – wypożyczalnia ubrań B2C
ZOA umożliwia bardziej zrównoważoną konsumpcję mody poprzez uruchomienie usługi wynajmu. Platforma działa od 2021 r., ma klientów z całej branży modowej, od odzieży narciarskiej i odzieży sportowej po odzież luksusową i wizytową.
Wyzwanie
Klienci nie są już zadowoleni z liniowych modeli biznesowych i wymagają od sprzedawców więcej: większej elastyczności, większej trwałości i większej przystępności cenowej. Przewiduje się, że popyt na wynajem będzie rósł o 10% rocznie.
Powiązane ze strategią firmy
Wypożyczalnia stanowi główne działanie firmy. Sprawiają, że oferowanie wynajmu przez marki modowe jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Towarzyszą klientom na każdym kroku, od opracowania propozycji i konfiguracji profilu po czyszczenie chemiczne i magazynowanie ubrań.
Opis dobrej praktyki
ZOA to wiodąca w branży technologia stworzona specjalnie na potrzeby wynajmu.
Zoa rental w sposób kompleksowy wspiera firmy w rozpoczęciu wynajmu swoich produktów klientom. Proces obejmuje zarówno wybór modelu wypożyczania, konfigurację platformy jaki i magazynowanie i czyszczenie chemiczne wypożyczanych ubrań.
Wynajem uzupełnia ofertę sprzedaży detalicznej, zwiększając lojalność i zaangażowanie klientów dodatkowo zmniejsza wpływ produktów na planetę.
Krok 1: Opracowanie spersonalizowanej oferty wynajmu
Krok 2: Konfiguracja strony internetowej
Krok 3: Oznakowanie zapasów i import
Efekty dobrej praktyki
Wynajem może generować 3 razy większy przychód z jednego przedmiotu niż sprzedaż po sugerowanej cenie detalicznej i 10 razy większy niż sprzedaż po obniżonej cenie. Zapewnia również zrównoważoną alternatywę dla pozbywania się zbędnych zapasów.
- -Zwiększenie zysku
- -Generowanie do 3 razy więcej przychodów za przedmiot w porównaniu z RRP
- -Wykorzystanie nadmiernych zapasów
Moda przyczynia się do 10% globalnych emisji gazów cieplarnianych, przy czym tradycyjny model sprzedaży detalicznej skutkuje oszałamiającym poziomem odpadów. Wynajem ułatwia dzielenie się przedmiotami, zmniejszając nadmierną produkcję i konsumpcję.
- -Zmniejszenie marnotrawstwa i kosztownej produkcji przy jednoczesnej maksymalizacji zysku
- -Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju
- -Wprowadzenie cyrkularności do rdzenia działalności swojej firmy
- -Zmiana wiodącej pozycji i wprowadzenie zmiany w środowisku