Dzisiaj firmy stają przed ogromnym wyzwaniem, jakim jest zmiana modeli biznesowych w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Niezwykle ważnym czynnikiem, wpływającym na kształtowanie zrównoważonej przyszłości biznesu jest wciąż zmieniający się konsument. To on jest ostatnim ogniwem łańcucha wartości. To on jest niezbędnym elementem całej układanki. Bez zmiany jego zachowań i postaw realna zmiana nie będzie możliwa. Firmy, które zrozumieją oczekiwania konsumentów, ale też aktywnie włączą ich w proces transformacji, zyskają nie tylko ich zaufanie, ale także zwiększą swoją konkurencyjność na rynku.  Czym charakteryzuje się Konsument GOZ 2030 i jak będzie się zmieniał? W jaki sposób biznes może przyczynić się do tych zmianNa te pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas II konferencji „Konsument GOZ 2030. Wiedza. Nawyki zakupowe. Komunikacja” zorganizowanej w ramach zainicjowanej w zeszłym roku międzysektorowej platformy eksperckiej GOZ 2030.
28 lutego Szkole Głównej Handlowej w Warszawie mieliśmy przyjemność spotkać się w gronie naszych Partnerów oraz zaproszonych ekspertek, aby kontynuować rozmowy na temat gospodarki obiegu zamkniętego i podzielić się kolejnym efektem naszych wspólnych działań, czyli najnowszą publikacją “Konsument/ka GOZ 2030. Matryca postaw i zachowań konsumentów” 

– Dużo dyskutujemy na temat tego, czym charakteryzuje się Konsument GOZ 2030 teraz i jak będzie wyglądał w przyszłości. Wiemy, że ten konsument jest różny, że to nie jest jedna osoba, jedna postawa i to właśnie chcieliśmy pokazać w naszej kolejnej publikacji. Efekt zaskoczył chyba wszystkich – mówi Małgorzata Greszta, Partnerka Zarządzająca w CSR Consulting, Prezeska Fundacji Kampanii 17 Celów, Inicjatorka GOZ 2030.  

Matryca postaw konsumenta uwzględnia 3 ważne wymiary:
1. Świadomość i zaangażowanie konsumenta
2. Działania biznesu
3. Zachowanie konsumenta 

W ten sposób powstało 9 postaw konsumenta, które przechodzą przez całe spektrum barw: od „w Bezruchu” – w której konsument mało wie i mało robi, a biznes mu w tym nie pomaga, bo jego działania są rozproszone, przez „Wspólnika”, gdzie konsument i biznes tworzą wspólną wartość, aż po „Promotora”, gdzie konsument bardzo dużo wie, ciągle się edukuje, bardzo chętnie korzysta z dostosowanej oferty biznesu. Każda z tych 3 postaw ma swoje różne, skrajne odcienie. Szczegóły wkrótce!  

To był dzień pełen merytorycznych wykładów i interesujących dyskusji. To był dzień pełen kobiecej energii, bo na sali były same kobiety: Agnieszka Oleksyn-Wajda (Uczelnia Łazarskiego), Katarzyna Zalewska (Insight by Kantar), Aneta Stawicka (Rekopol), Zuzanna Szpil (UN Global Compact Network Poland), Marzena Cypryańska-Nezlek (Uniwersytet SWIPS), Kamila Drzewicka (Client Earth), Ewelina Szczech – Pietkiewicz (SGH), Anna Zalewska (BASF Polska), dziękujemy za przyjęcie zaproszenia.
SGH  dziękujemy za gościnę!

Dziękujemy Partnerom biznesowym platformy GOZ 2030: Ikea, Stena Recycling, Santander Bank Polska  Inpost, OTCF, Rekopol, Kantar – bez ich zaangażowania ten projekt nie byłby możliwy! Szczególne podziękowania dla Kantar Polska za wsparcie w procesie analitycznym i warsztatowym!

Niebawem oficjalna premiera publikacji “Konsument/ka GOZ 2030. Matryca postaw i zachowań konsumentów”. 

Wróć