Opis inicjatywy

Woman Update to kampania społeczna zachęcająca kobiety do nabywania kompetencji cyfrowych i wejścia w świat nowych technologii, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo zawodowe w przyszłości.

Celem kampanii Woman Update zorganizowanej przez Future Collars jest dotarcie do kobiet, które chciałyby się przebranżowić, zdobyć kompetencje przyszłości, a tym samym – zmienić kurs swojego zawodowego życia. Także do tych, które dotychczas były wykluczone cyfrowo, ale pod wpływem przyspieszonej rewolucji technologicznej czy też kryzysu postcovidowego, nie mają już wyjścia i dla swojego własnego dobra powinny otworzyć się na

  1. świat nowych technologii. Zarówno w przypadku jednych, jak i drugich, kampania jest bazą praktycznej wiedzy i
  2. drogowskazem w kontekście możliwych ścieżek rozwoju i dalszej kariery.
  3. Realizacja kampanii Woman Update przypadła na okres lockdownu (COVID-19), stąd wszelkie działania podejmowane w jej ramach były realizowane online i obejmowały:
  4. Uruchomienie landing page kampanii: z angażującymi i edukacyjnymi treściami:
  • bezpłatny e-book poradnik, w którym krok po kroku wyjaśnialiśmy jak zacząć proces zmiany i przebranżowienia się w kierunku IT
  • platforma online z dostępem do darmowych lekcji z kompetencji cyfrowych, w tym m.in. z zakresu: programowania (HTML & CSS, JavaScript), Word Press, UX Design, Digital Marketing, Social Mediów
  • Baza Wiedzy, a w niej podcasty, wywiady z rekruterami IT, liderkami IT, słownik IT, baza przydatnych linków do artykułów i publikacji na temat reskillingu i upskillingu
  • testimoniale z kobietami w różnym wieku, które odważyły się przebranżowić i wkroczyły do świata technologii
  • Konkurs, w którym do wygrania były profesjonalne testy osobowości i sesje z doradcami kariery. Sesje przeprowadziła grupa  22 wolontariuszek – doradców kariery, ekspertów HR, trenerów personalnych.
  • Publikacja raportu “Cyfrowy klucz do przyszłości cyfrowej. Kobiety na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego” opracowanego przez Instytut Innowacyjnej Gospodarki (INGOS) i instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego Digital Economy Lab (DELab) z wynikami badań nt. obecnej sytuacji kobiet na rynku pracy (w nawiązaniu do skutków COVID-19).
  • Kompleksowe działania media relations – zainteresowanie mediów tematem sytuacji kobiet na rynku pracy w kontekście gwałtownej digitalizacji, zmian na rynku pracy, kryzysu covid-19

Przejdź na stronę projektu Woman Update

Dlaczego to jest ważne?

Kampania Woman Update jest odpowiedzią na wyzwania społeczne w kontekście obecnej sytuacji kobiet na rynku pracy:

  • niskiej aktywności zawodowej kobiet w Polsce, szczególnie młodych i tych powyżej 55 r.ż.
  • niskiej obecności kobiet w sektorze technologicznym (niecałe 15%) i panującego stereotypu, że branża IT nie jest dla kobiet
  • postępującej digitalizacji, która zmienia rynek pracy i nasila trendy związane z automatyzacją, robotyzacją procesów i zadań w sektorach gdzie liczną reprezentacją stanowią kobiet (finanse, bankowość, administracja publiczna)
  • kryzysem COVID-19, który jest szczególnie dotkliwy dla kobiet – w branżach narażonych na konsekwencje kryzysu pracuje łącznie 3 mln kobiet (handel, usługi, gastronomia),
  • kobiety są mocniej obciążone obowiązkami opiekuńczymi (zamknięcie instytucji opiekuńczych i edukacyjnych)

Kto i jak może się włączyć?

Do kampanii Woman Update zapraszamy firmy, pracodawców, instytucje, które są świadome postępującej digitalizacji, cenią różnorodność w organizacji i chcą wspierać kobiety w rozwoju i podnoszeniu ich kompetencji cyfrowych

Partnerzy

Organizator: Future Collars

Kampania Woman Update jest finansowana w ramach programu NESsT Empowers.

Patronat Honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Cyfryzacji.

 Kampanię wspierają:  Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), DELab UW, Instytut Innowacyjna Gospodarka, Fundacja Mamo Pracuj, Digital Poland, Fundacja Perspektywy Women in Tech, Digital University, Vital Voices, Women in Technology, Technologia w Spódnicy, Girls in Tech Poland, Związek Pracodawców Polskich, CIONET, Fundacja Liderek Biznesu, LiderShe, Ekspertki Razem, Znane Ekspertki.

Zaangażowane firmy: Orange, PwC, Microsoft, Credit Suisse, Nordea, Oracle, Pfizer, BNP Paribas, Nationale Nederlanden, T-Mobile, BNY Mellon, Totalizator Sportowy, IDC, eService, Global Logic, Perso.In® (Strategiczny Partner HR), Emerson, Inter Cars, Unity Group, Luxoft, Connecto, Square One, Useme, ITLeaders, Eklektika, Experior Venture Fund, Candid Future, Bigram.

Patroni medialni: Forbes Woman, Polska Press Grupa, Sukces Pisany Szminką, Think Tank, My Company

Kontakt

Koordynatorka kampanii

Jolanta Grabowska

j.grabowska@futurecollars.com

Realizowane Cele

Kampania
17 Celów

Inicjatywa prowadzona jest w ramach Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju.