DOBRE PRAKTYKI

Zrównoważone opakowania w LPP

Konsekwentnie zmieniamy opakowania naszej odzieży na te bardziej przyjazne środowisku.

Wyzwanie

Nadmierne wytwarzanie tworzyw sztucznych to wciąż jedno z najbardziej palących, globalnych wyzwań środowiskowych. LPP, jako firma omnichannelowa, działająca w handlu tradycyjnym i rozwijająca dynamicznie sprzedaż internetową, od kilku lat konsekwentnie pracuje nad ograniczaniem wprowadzania do obiegu opakowań i wypełniaczy wykonanych z plastiku.

Powiązane ze strategią firmy

W strategii zrównoważonego rozwoju „For People for Our Planet” ustaliliśmy, że do 2025 roku wszystkie wykorzystywane przez nas plastikowe opakowania będą spełniać jedno z kryteriów: w 100% nadawać się do ponownego użycia, podlegać recyklingowi lub kompostowaniu. Dotyczy to opakowań stosowanych w sprzedaży stacjonarnej, jak i internetowej oraz operacjach logistycznych, w tym przesyłek produktów od dostawców.

Opis dobrej praktyki

Wyeliminowaliśmy opakowania plastikowe do wysyłki zamówień on-line marek Mohito i Reserved, a dla zamówień House, Cropp i Sinsay stosujemy wyłącznie folię z recyklingu. W przesyłkach Reserved i Mohito oraz w dużych zamówieniach pozostałych marek używamy tylko kartonów z makulatury. Zrezygnowaliśmy z plastikowych wypełniaczy – w miejsce folii bąbelkowej wprowadziliśmy karbowany papier, a poduszki powietrzne zamieniliśmy na papierowe harmonijki. Ograniczyliśmy ilość folii, w którą pakowane są tzw. próbki handlowe. Przestajemy używać żyłek, które zamieniamy na biodegradowalny sznurek. W salonach używamy toreb zakupowych wykonanych w całości z recyklingu, z certyfikatem FSC. Należymy do New Plastics Economy Global Commitment, inicjatywy zawiązanej przez Fundację Ellen MacArthur we współpracy z ONZ. Dołączyliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego. Współpracujemy z organizacją Canopy, której celem jest zrównoważenie łańcucha dostaw w zakresie papieru, opakowań i tkanin z masy celulozowej.

Efekty dobrej praktyki

Wdrożone rozwiązania ograniczające ilość tworzyw sztucznych w sieci sprzedaży i dystrybucji, pozwoliły na wyeliminowanie przez LPP w roku obrotowym 2020/2021 kolejnych 300 ton plastiku i łączną redukcję tego tworzywa aż o 570 ton w ciągu ostatnich 4 lat. Do 2025 roku wszystkie wykorzystywane przez nas plastikowe opakowania będą spełniać jedno z kryteriów: w 100% nadawać się do ponownego użycia, podlegać recyklingowi lub kompostowaniu.

12. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
17. Partnerstwa na rzecz celów
BRANŻA: Ecommerce Tekstylna
ORGANIZACJA: LPP
WRÓĆ DO BAZY WIEDZY