22 września 2021 roku
Komunikat prasowy

Czy polski konsument myśli o jutrze?

Startuje ogólnopolska kampania edukacyjna na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju – Dobre Cele. Ma pokazać konsumentom jak codziennymi wyborami i działaniami przyczynić się do lepszej przyszłości planety i poprawy jakości życia. Jej organizatorem jest Kampania 17 Celów. Zapraszamy na wydarzenie online inaugurujące inicjatywę „Celuj w jutro. Już dziś! #dobrecele”, które odbędzie się w piątek 24 września w godz. 10:00 – 13:00.

Wydarzenie jest częścią obchodów Światowego Dnia Działania, który odbywa się co roku, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030 przez ONZ. Na całym globie organizowane są wydarzenia szerzące wiedzę o Celach i zachęcające do podjęcia działań na ich rzecz, tworząc światowy ruch dla ich osiągnięcia.

Inauguracja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Dobre Cele
Badanie świadomości Polaków przeprowadzone przez CSR Consulting we współpracy z Bankiem BNP Paribas pokazało, że zrozumienie pojęć Agenda 2030zrównoważony rozwój oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju wśród konsumentów jest bardzo niskie. Jednocześnie wysoka jest świadomość potrzeby działania na rzecz poprawy stanu środowiska i jakości życia. W badaniu konsumenci wyraźnie wskazali, że do działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju brakuje im praktycznej wiedzy – po prostu nie wiedzą, co mają robić!

Dlatego w odpowiedzi na tę potrzebę uruchomiona zostanie ogólnopolska kampania edukacyjna skierowana do konsumentów – Dobre Cele. W jej ramach powstanie strona internetowa, spot i szereg innych materiałów edukacyjnych dotyczących Celów Zrównoważonego Rozwoju i działań, jakie podjąć może każdy z nas, tu i teraz, aby włączyć się w ich realizację. Szerokie grono partnerów kampanii będzie proponować podejmowanie konkretnych działań na rzecz wybranych Celów.

Realizacja Agendy 2030 przyjętej przez ONZ wymaga szerokiej współpracy i zaangażowania wszystkich – od rządów i organizacji pozarządowych, przez biznes po konsumentów właśnie. Od 5 lat pracujemy z firmami w ramach Kampanii 17 Celów. Brakuje jednak na polskim rynku inicjatywy, która wprost angażowałaby konsumentów w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się uzupełnić tę lukę z naszymi partnerami. Wiele z tych podmiotów od lat prowadzi swoje działania. Dziś łączymy się pod parasolem Dobrych Celów, aby wzmocnić przekaz i pokazać jak te projekty przyczyniają się do Celów Zrównoważonego Rozwoju – powiedziała Małgorzata Greszta, Partner Zarządzająca CSR Consulting, inicjatorka Kampanii 17 Celów.

Inicjatorem kampanii Dobre Cele jest Kampania 17 Celów. Partnerami głównymi są Federacja Konsumentów i Główny Urząd Statystyczny. W gronie partnerów znajdują się też samorządy, między innymi Miasto Stołeczne Warszawa oraz Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia. Partnerami merytorycznymi jest natomiast blisko 40 organizacji pozarządowych. Każda z nich patronuje Celowi Zrównoważonego Rozwoju, w obszarze którego działa. Dzieli się swoją wiedzą na temat wyzwań i dostępnych rozwiązań. Inspiruje do aktywności, zapraszając do dołączenia do swoich akcji, kampanii i wydarzeń.

Kampania zostanie uroczyście rozpoczęta podczas Światowego Dnia Działania przez inicjatora: Kampanię 17 Celów oraz przedstawicieli partnerów głównych kampanii: Głównego Urzędu Statystycznego i Federacji Konsumentów. Wystąpią też przedstawiciele partnerów merytorycznych: WWF,Centrum Edukacji Obywatelskiej, Banków Żywności, Habitat for Humanity Poland i Stowarzyszenia Wiosna.

Biznes na rzecz skutecznej edukacji konsumentów
Biznes również angażuje się w edukację konsumentów na temat zrównoważonego rozwoju. Podczas Światowego Dnia Działania Partnerzy Kampanii 17 Celów będą rozmawiać o tym, jak robić to skutecznie. Wystąpią przedstawiciele firm: BASF, Bank BNP Paribas, Carlsberg Polska, Danone, Orange Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań i Stena Recykling. Przedyskutują jak prowadzić komunikację dotyczącą trudnych tematów, budować zaangażowanie społeczne czy zachęcać do dawania drugiego życia produktom.

Miasta na rzecz klimatu
Aż 105 ze 169 zadań Agendy 2030 nie zostanie osiągnięte bez zaangażowania samorządów, jak wynika z Sustainable Development Report 2021. Dlatego w Światowym Dniu Działania wezmą też udział przedstawiciele samorządów, reprezentujący 44 miasta. Wystąpią:

  • Justyna Glusman, Dyrektorka Koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni Miasta st. Warszawy – opowie o zielonej wizji stolicy i jak każdy z nas może się włączyć w jej realizację,
  • Radosław Ratajszczak, Dyrektor ZOO Wrocław – wyjaśni jak możemy pomóc zachować różnorodność biologiczną w mieście,
  • Damian Kołakowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Środowiska Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii – połączy się z uczestnikami wydarzenia z Metropolitalnych Dni Energii i opowie o zielonej energii,
  • Agnieszka Mróz, Service Designer – połączy się z Gdańska i wyjaśni jak projektować środowiskowe innowacje w mieście.

 

Piąte urodziny Kampanii 17 Celów
Kampania 17 Celów ma już 5 lat! Od 5. lat mobilizuje polski biznes do podjęcia działań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Podczas Światowego Dnia Działania zostaną podsumowane jej dotychczasowe edycje, co udało się zrealizować oraz co jeszcze przed nami. Każda, nawet najmniejsza firma, może działać na rzecz Celów. Przedstawiciele Kampanii wyjaśnią krok po kroku w jaki sposób może to zrobić.

Podczas Światowego Dnia Działania swoimi pomysłami “Jak żyć, aby przeżyć?” zainspiruje też Marcin Popkiewicz, założyciel portali Nauka o klimacie oraz Ziemia na rozdrożu.

Zapraszamy do udziału w wydarzeniu!

 

Więcej informacji

 

Kontakt dla mediów
Marta Krawcewicz
tel. 506 646 510
marta.krawcewicz@csr-consulting.pl

 

Wróć