Kampania
17 Celów 2021
W roku 2021 prowadzona była V edycja kampanii pod hasłem 2021: Ambitne Działania. Hasłami przewodnimi Kampanii były: współpraca branżowa, ambitne działania, zaangażowanie konsumenta. Na początku roku przeprowadziliśmy badanie konsumenckie sprawdzające znajomość pojęć związanych z Agendą 2030. Badania wykazały, że Polacy skłonni byliby podejmować więcej działań na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju gdyby posiadali większą wiedzę na ten temat, ludzi, technologii oraz nowych partnerstw. W związku z tym zainicjowaliśmy kampanię DOBRE CELE (www.dobrecele.pl), która w prosty sposób tłumaczy czym są Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz promuje działania jakie każdy z nas może podejmować na ich rzecz.
Konferencja podsumowująca Kampanię 2020 oraz otwierająca Kampanię 2021: 17 Trendów. 17 Celów odbyła się 27 stycznia. Natalia Hatalska – jedna z najbardziej wpływowych ekspertek zajmujących się poszukiwaniem, analizą i prognozowaniem nowych trendów przedstawiła najważniejsze obszary, kierunki działania i tendencje w zakresie zrównoważonego rozwoju, jakich się możemy spodziewać w przyszłym roku. Eksperci oraz przedstawiciele firm dyskutowali o bieżącej sytuacji, a także przedstawili dobre praktyki przedsiębiorstw w Polsce.
Piąta edycja Forum Inspiracji, odbyła się 17 maja 2021 roku. Forum to najważniejsza, doroczna konferencja dotycząca Celów Zrównoważonego Rozwoju z perspektywy biznesu. W tym roku odbyła się pod hasłem: Innowacje. Ambicje. Sztuczna Inteligencja. Na konferencji Aleksandra Przegalińska, futurolożka, ekspertka od sztucznej inteligencji mówiła jak zrewolucjonizuje ona nasze życie. Ponad 30 ekspertów przez w sumie 13 godzin prelekcji opowiadało o dobrych praktykach, wzajemnie się inspirowało i dzieliło wiedzą.
24 września odbył się: „Światowy Dzień Działania: Celuj w jutro. Już dziś! #dobrecele”. Podczas niego nastąpiła inauguracja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Dobre Cele, miasta opowiedziały jakie działania podejmują na rzecz klimatu, liderzy pokazali różne formy skutecznej edukacji konsumentów a partnerzy kampanii edukacyjnej Dobre Cele zaprezentowali co robią oraz co każdy z nas może zrobić, aby celować w jutro. Już dziś! Podczas wydarzenia świętowaliśmy również 5te urodziny Kampanii 17 Celów.
Kampania 17 Celów ma już 5 lat! Opowiedzieliśmy co udało nam się w ciągu tych lat zrealizować oraz co jeszcze przed nami. W ramach kampanii stale rozwijany jest portal www.Kampania17Celow.pl – centrum wiedzy o Agendzie 2030 dla polskiego biznesu. W tym roku dało nam się dotrzeć do ponad 90% większej liczby odbiorców. Kampania promowana jest w mediach społecznościowych i tradycyjnych.
Myśli przewodnie
kampanii
Podejmujemy znaczące działania, które mają realny wpływ.
Podejmujemy współprace branżowe tworząc przestrzeń do wspólnych działania
Edukujemy i angażujemy konsumentów.
2021 w liczbach
Łącznie w wydarzeniach wzięło udział ponad 4,1 tysiąca przedstawicieli firm i instytucji, w tym ponad 80 ekspertów.
Liczba firm i inicjatyw pod parasolem Kampanii 17 Celów:
- Do końca roku 2021 w inicjatywy pod parasolem Kampanii zaangażowanych było w sumie 515 firm
- Do końca roku 2021 pod parasolem Kampanii było 24 inicjatywy
Odbiorcy, do których dotarła informacja o Kampanii kanałami Kampanii (portal www.Kampania17Celow.pl, newsletter, media społecznościowe) to ok. 65 000 osób.
Portal www.Kampania17celow.pl miała ponad 86 tysięcy odsłon.
Dobre Cele
W 2021 roku została powołana kolejna inicjatywa działająca pod parasolem Kampanii 17 Celów Dobre Cele.
Ta ogólnopolska kampania edukacyjna ma na celu przybliżyć Polkom i Polakom Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz zachęcić do działania w celu ich realizacji. Jednak pozytywne zmiany na dużą skalę będą możliwe dopiero przy zaangażowaniu szerokiego grona partnerów.