Zmierzmy się!

Przed nami stoi największe współczesne wyzwanie – Agenda 2030. Abyśmy mogli je zrealizować musimy wiedzieć co się obecnie dzieje – czyli skutecznie mierzyć. Konieczna jest agregacja danych na każdym szczeblu: międzynarodowym, rządowym, regionalnym oraz skuteczna współpraca z firmami aby korzystać z danych sektora prywatnego na potrzeby skanowania stanu obecnego, poszukiwania odpowiednich rozwiązań oraz podejmowania strategicznych decyzji na szczeblu rządowym i międzynarodowym, tak aby w rezultacie uzyskać największy wpływ.

Jeżeli nie mierzymy nie możemy śledzić postępu w znaczący sposób. Dane można wykorzystać do pomiaru i porównania wydajności między firmami, miastami, narodami. Pozwala to również na śledzenie postępów w realizacji ambitnych celów oraz na sformułowanie praktycznych rozwiązań.

Branie pod uwagę statystyk w procesie zmiany to również swoista soczewka, która pozwala mieć na uwadze jak wprowadzone rozwiązana np. zamykania obiegu wpływają na społeczeństwo.

Nagranie

W tym roku Kampania 2022 będzie prowadzona pod hasłem Partnerstwa Przyszłości. Przez cały rok będziemy mówić i pokazywać jak działają skuteczne partnerstwa na rzecz Agendy 2030. Pierwszym, kluczowym działaniem jest dobre wyznaczanie celów oraz mierników. Na konferencji pokazywaliśmy jak stworzyć skuteczny proces ewaluacji. Rozmawialiśmy o wyzwaniach i rozwiązaniach. 

Zapraszamy do obejrzenia nagrania:

 

Agenda

AGENDA 2030 – ZMIERZMY SIĘ! – 22.02.2022 ONLINE

09:30 – 09:50    Otwarcie spotkania  – Podsekretarz stanu Mariusz Golecki Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Małgorzata Greszta, CSR Consulting, Kampania 17 Celów

09:50 – 10:10 Kampania 17 celów 2021/2022 – od ambitnych działań do partnerstw przyszłości, Małgorzata Greszta, CSR Consulting, Kampania 17 Celów

10:10 – 10.30   SDG na naszym podwórku – jak mierzyć Zrównoważony Rozwój regionalnie Monika Gorzelak, Konrad Pisarski, Główny Urząd Statystyczny

Realizacja celów Agendy 2030 zależy w znacznym stopniu od działań władz i społeczności lokalnych. W jaki sposób mierzyć jak miasta i regiony radzą sobie z celami zrównoważonego rozwoju? Czy są do tego odpowiednie narzędzia? Jak statystyka publiczna może wesprzeć monitorowanie SDG w regionach?

10:30 – 10:50 Fact telling, czyli dlaczego dane też potrzebują dobrych opowieści Marcin Napiórkowski, Badacz współczesnych mitów (INSPIRATION SPEECH)

Marcin Napiórkowski – badacz współczesnych mitów, obala te szkodliwe, a czasem tworzy nowe, pozytywne mitologie. Fascynują go mity konsumenckie, legendy miejskie, teorie spiskowe i pseudonaukowe. Opowie nam dlaczego same dane nie wystarczą, aby zainteresować i zmotywować firmy i ludzi do działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju.

10:50 – 11:10 CZY BIZNES RZECZYWIŚCIE KOCHA CYFERKI – CZYLI ZMIERZMY SIĘ Z MIERZENIEM – od czego zacząć dobre partnerstwo? Doświadczenia wspólnych inicjatyw Agendy 2030 na polskim rynku – Małgorzata Greszta CSR Consulting, Jacek Siadkowski Tech to the Rescue, Dorota Żmudzińska Polski Pakt Plastikowy

Wyznaczanie celów, mierników efektów i wpływu oraz monitorowanie wyników to pierwszy krok do rozpoczęcia dobrego partnerstwa. A dobre partnerstwa to najważniejszy krok na drodze do osiągnięcia Agendy 2030. Dowiemy się w jaki sposób do tematu podchodzą inicjatywy Kampanii 17 Celów.

11:10 – 12:10 DZIĘKUJEMY ZA TEORIĘ – CO NA TO PRAKTYKA – trudności z dobrym wyznaczaniem celów oraz ewaluacją działań środowiskowych

Małgorzata Greszta, CSR Consulting; Marta Krawcewicz Menadżerka Kampanii 17 Celów; Agnieszka Łyczak-Szymczyk, BASF; Oskar Kulik, BNP Paribas Bank Polska; Beata Ptaszyńska Carlsberg Polska; Aleksandra Matysiak, Orange Polska; Michał Mikołajczyk, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.; Aleksandra Surdykowska, Stena

Gorącym, a w zasadzie najgorętszym tematem z którym borykamy się jako społeczeństwo są zmiany klimatyczne. Jak firmy kontrybuują, jak mierzą swój wpływ środowiskowy, jak wygląda ten proces  praktyce? Podczas prezentacji krótkich case study  dowiemy się jak z tematem radzą sobie firmy, przekażą nam wskazówki, główne wnioski, ale też jak uniknąć błędów podczas projektowania oraz wdrażania procesu. Na koniec podczas wspólnego panelu dyskusyjnego porozmawiamy o szansach i wyzwaniach w procesach ewaluacji.

12:10 – 12.30 PODSUMOWANIE KONFERENCJI Małgorzata Greszta  CSR Consulting, Kampania 17 Celów, Aneta Piątkowska Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Bogdan Wenta Prezydent Kielc

 

 

Partnerzy

Patron honorowy

Patron honorowy

Inicjator

Inicjator

Partnerzy główni

Partnerzy główni

Partnerzy merytoryczni

Partnerzy merytoryczni